راسا، نام برندی است که از سال ۱۳۸۵، به صورت تخصصی در زمینه اجرای انواع نمای کامپوزیت داخلی و خارجی ساختمانها، فعالیت میکند. این مجموعه، در سال ۱۴۰۰، تصمیم به ایجاد هویت برندی خلاق نمود. پروژههای راسا، در زمینههای مختلفی مثل نمای ساختمانهای تجاری، پمپ بنزینها و ساختمانهای مسکونی، طراحی و اجرا شدهاند که مهمترین آنها، در استان سمنان، قرار گرفته است.
مهمترین مزیتهای رقابتی این مجموعه، سرعت اجرای بسیار بالا - در مواردی ۲ برابر رقبا - و همچنین پشتیبانی مادامالعمر از سازههای اجرا شده میباشد.
برای طراحی هویت برند این مجموعه، در گام اول، پس از بررسی استراتژی و اهداف بازاریابی برند، نسبت به ایجاد شخصیت برند، ارزشهای بنیادی برند، داستان برند، ماموریت برند و چشم انداز برند، اقدام کردیم.
در ادامه، هویت کلامی برند را ایجاد کردیم. با توجه به اینکه این مجموعه، تمام تلاش خود را برای خلق نمایی ماندگار به کار میگیرد، شعار «به بلندای آینده» را خلق کردیم. شعاری که به ماندگاری و بزرگی پروژههای این مجموعه، اشاره دارد.
طراحی هویت دیداری برند، مرحله بعدی بود. در ابتدا، لوگوی برند، با الهام از طرحهای مختلف نمای کامپوزیت طراحی شد.
سپس رنگهای سازمانی برند، با توجه به شخصیت جدی برند انتخاب شدند.
در ادامه اقلام اداری اصلی برند، از جمله کارتهای ویزیت و فاکتور فروش را طراحی کردیم.
کاتالوگ برند، که یکی از مهمترین اقلام ارتباطی در این صنعت است را، با تمرکز بر ارائه توضیحات کافی از روند پروژهها و نمونه کارها، طراحی و چاپ کردیم.
طراحی قالب پستها و استوریهای اینستاگرام، مرحلهی بعدی فرایند بود.